IBM Opdracht

Onze opdrachtgever is IBM. IBM staat voor: International Business Machines. De zorg van ouderen, gehandicapten, kinderen, ziekenhuispatiĆ«nten, of andere zorgbehoevenden is zeer arbeidsintensief. Mensen hebben niet alleen praktische hulp, maar ook persoonlijke aandacht nodig. Helaas is er vaak niet genoegzorgpersoneel beschikbaar om zorgbehoevenden alle aandacht te geven die ze nodig hebben. Doordat bijvoorbeeld ouderen niet genoeg toezicht krijgen kan het voorkomen dat ouderen die thuis vallen erg lang op de grond blijven liggen. Kinderen in het ziekenhuis kunnen verdriet hebben omdat ze geen plezier kunnen maken. IBM wil haarexpertise en producten gebruiken om zorgtaken, waar mogelijk, uit handen te nemen van zorgpersoneel en om zorgbehoevenden te ondersteunen. Deze producten zijn de TJBoten de IBM Cloud die daaraan vast zit. IBM heeft echter geen overzicht van alle situaties waarin zorgtaken ondersteund zouden kunnen worden door hun producten. Ons is toen de opdracht gegeven om hier een oplossing voor te vinden en dat is precies wat wij gaan doen!

Onze idee.


1.     The Buddy.

Wat houd de kinderrobot in?

Het is natuurlijk erg saai om in een ziekenhuis te verblijven en al helemaal voor een kind die zich niet kan vermaken. Daarvoor hebben wij een leuke oplossing gevonden 'The Buddy'. Dit is een robot die zieke kinderen gezelschap houd en hun laat lachen tijdens hun verblijf. Hij heeft meerdere functies zoals; kleine mini spelletjes dat je kan spelen op zijn borstkas zoals  tic tac toe.. De robot kan gesprekken voeren met de kinderen en er ook op reageren met bepaalde zinnetjes zoals 'kom je spelen?' 'het is jou beurt'. Hierdoor heeft het kind een echte buddy die je gezelschap houd! Het kind kan ook zelf 'the buddy' een naam geven. 

Hoe zit deze robot nou eigenlijk in elkaar? 

We hebben een fantastisch idee uitgewerkt en dit is hoe wij het willen/gaan uitwerken, door middel van:  Speech to text, text to speech, de monitor en de Visual Recognition kunnen wij onze robot gaan programmeren. Dat houdt in dat wij willen dat onze robot kan praten, dat The Buddy het kind kan herkennen. Met die mogelijkheid is het veel persoonlijker als ze met elkaar praten. De robot heeft een klein schermpje op zijn buik waarop de kinderen spelletjes kunnen spelen. Wij willen de robot ook een specifieke vorm geven, want dat komt wat warmer en gezelliger aan: de vorm van  grote knuffelbeer. Zo denken de kinderen in het ziekenhuis dat ze een buddy hebben om mee te praten als het even niet lekker gaat. Bij de arm van de knuffelbeerrobot zit een hartvormige knopje. Dit activeert de beer om te gaan praten, spelen etc.  

The Buddy
The Buddy

Onze Groepswebsite

Mijn POP UP 

Nisrine Hajjab
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin